Sunday, January 18, 2009

Ny vecka. Nya kurser. Nya tag.

Socialpsykologitentan är inlämnad och nu kan man bara hoppas att det gick bra. Annars blir det komplettering.
Jag har haft en bra helg, första lediga helgen på länge. I fredags träffades jag och Emma på eftermiddagen, vi lämnade in min tenta, gick på stan och handlade lite prylar. Jag köpte 2 par jeans för 189 kr på H.M. Snacka om billigt. Det duger åt mig! Jag och Emma åkte sen ut till Friskis där vi blev lite svettiga :P Efter träningen blev det mysig fika på Rådhuset. Jag åt god smörgås med feta och oliver... Sen skulle vi möta Sara utanför kyrkan tänkte vi, hon examiniserades ju :P Men vi missa henne. Vi gick tillbaka till Rådhuset och satt där inne i värmen tills Bion började. Wallander filmen var riktigt bra. Blev ett och annat skrik i biosalongen kan jag berätta, men inte av mig, inte! ;)

Månsken i januarinatt
I lördags skulle jag "sova ut" och vaknade 20 min över 10 av telefonen. Det var Emma som ringde, vi skulle ju ut med hundarna hade vi bestämt, halv 11. På med alla kläderna, i med kaffet i termos sen bar det av. Både Vilja och Ludde jobbade på bra i skogen och hittade låtsasfåglarna lätt som en plätt.
På lördagskvällen blev det examensfest för nyblivna sjuksköterskan Linda. Lyckliga hon. En dag är jag också där.
På tisdag börjar jag läsa akutsjukvård och Fokhälsovetenskap, två kurser på halvfart. Ikväll har jag köpt två böcker så nu är jag ännu fattigare! Men men. Kommer nog bli glad när jag får dom :)
Förresten hittade min syster en annons på Blocket. Två par långfärdsskridskor för 250 kr i bra skick, så nu kan jag åka långturer på sjön! Om det fortsätter vara is det vill säga :)
Nu ska jag gå och lägga mig. Jag ska försöka vända rätt på dygnet och komma upp i tid i morgon. God natt!
Jag i min myssoffa.


3 comments:

emma... said...

jag vill också åka långfärdsskridskor, ha med en väska med termos med varm choklad i, bulle och solen skinandes på den glittriga isen.

fast i detta vädret är det mer: Att vi får gå i strandkanten, pulsa i snöslasket och slå vad om för vem isen brister först;-)

Ses på Torsdag!

Anonymous said...

Det är så mysigt att gå ut i "skogen" och ta med sig lite fika :) Extra kul när man har små söta vovvar också :)
Låter som du hade en bra helg!

Anonymous said...

Skönt med inlämnad tenta!!! Hoppas det gick bra nu, men det tror vi!