Wednesday, March 2, 2011

Turbosnabb filmjölkslimpa.

Ikväll blir det god kvällsmat på kirurgen. Nybakt bröd med smör och ost ska det bli.

Jag har nämligen bakat ett av Leilas recept på filmjölksbröd. Det visade sig dock ganska snart att jag avveck från receptet. Det är samma stomme kan man säga ;) I bröden är det filmjölk, sirap, torkade aprikoser, russin, hasselnötter, caschewnötter, pistagenötter, linfrön, solrosfrön, havregryn, pumpakärnor och två sorters mjöl. Tycker själv att bröden ser väldigt fina ut, så här kommer två pics.

En annan sak. Idag har jag druckit kaffe ute på trappan i solsken och fågelkvitter.

Underbart underbart



Mmm.. mums.

4 comments:

waldiiiin said...

Ser riktigt gott ut! :)

Anonymous said...

Mumma! Ja, det ser verkligen ut som ett TURBObröd...kanske kan ge lite till Olle nästa gång han är trög i magen :)

Anonymous said...

PS Det var jag som skrev förra kommentaren /AnnaSara DS

Kristina said...

Fast detta bröd ska jag inte mata Olle med. Han är ju nötallergiger!! :/

Hälsa Olle att i morn ska vi ha kul efter dagis :)