Saturday, September 18, 2010

Lördagkväll.

Ska vara lite mer positiv idag hade jag tänkt även om den här dagen har varit väääldigt jobbig också. Den patienten jag pratade om att jag skulle ha utöver min fastevakt fick jag skicka till IVA på morgonen, Det var otäckt. Känner min lite ensam ikväll då Cattisjobbar kväll nu och i morgon gör hon dubbelpass medan jag bara går dag. Men nu är jag hemma i min trygga vrå! Positiv var det ja..

Positivt är att Stavanger är väldigt fin. Det är fina hus och utsikter, än så länge har vi inte sett så mycket mer än det vi ser ut med vägen till sjukhuset och mataffären, men det ska väl hinnas med. Även om lägenheten är lyhörd så är den fin. Fint i ording och vi har allt man behöver. Om huset skulle ligga i Mariestad eller Skövde kommun hade det varit mitt drömhus!

Positivt är också att det regnar här nästan hela tiden, det är tätt mellan skurarna, men idag har solen tittat fram några gånger. Jag går och småmyser lite i mitt regnställ, mössa och vantar påväg till jobbet. Jag gillar ju hösten. Tyvärr har jag inga gummistövlar. Här i Stavanger har alla gummistövlar. Det är ovanligt att se någon med andra skor. Ser nya exempllar vaje dag. Randiga, prickiga, höga och låga och i olika snygga färger.

Positivt är att vi har SVT1 och SVT2 på vår TV. Så ikväll ska jag se på Här är ditt liv och i morogn kväll kan jag se på Valdagen. Wee!


Vårt hus
(som vi delar med en himla massa andra människor,allt från barnmorskor till "festa hela natten lång människor")

Mitt sovrum är närmast dörren med fönstret ovanför trappuppgången.
Saknar min svarta mjuka vän och min gråa ludna hårboll.

4 comments:

Anonymous said...

Hej !
Det känns bra i mitt arma modershjärta att du nu ser lite positivt på tillvaron.
Vi har just lagt lille Olle som kämpade på en stund innan John Blund fick komma. Våra magar är runda som bollar efter Linnéas kalas.
God Natt från Mamma, Pappa o storasyster Linnéa.

Anonymous said...

Vi följer dig och läser med jämna mellanrum vad du skriver. Du har haft en tuff start, men nu blir det bara bättre. Med din personlighet och ditt goda humör, så klarar du det här. Vi har också sett på Här är ditt liv.
Hoppas att det snart slutar att regna och att du får njuta av ett vackert Stavanger.
Många kramar från Britt och Håkan

Anonymous said...

kraaaam vännen!

Emmapemma

Anonymous said...

Hej!

Tänker på er varje dag, lika mycket som på min syster i Italien.:) Jag har också jobbat den här veckan, onsdag och torsdag blev det. Däremellan fortsätter jag med målningen och är ute på promenader. Det är fint väder här men det hänger en del mörka moln på himlen. Håll ut, för varje dag som går så blir du mer och mer erfaren. Och du, tiden går ju fort.. Kram kram från Anki