Wednesday, September 15, 2010

Nu är jag framme.
En hel dag av resande är väldigt uttröttande, det är mycket intryck. Förstår inte hur man kan bli så trött av att sitta still? Men det har varit många byten. Tåg. ExpressBuss. Flyggbuss. Flyg. Flygbuss. Phu.

På väg till Göteborg

Jag fastnade i tullen på flygplasen. De scanna igenom mig, hela kroppen. Sen hade jag ju packat min nessesär i handbagaget. Där i hade jag både schampo, balsam och tandkräm. Allt tog tullgubbarna ifrån mig. Man fick tydligen inte ha mer än 100 ml.. Sen hade jag en kylbag med mig med lite mat i, tex kaviar och craime fraich som jag inte heller fick behålla. Nästa gång jag kommer till flygplatsen har jag nog lite bättre koll på vad jag får och inte får ha med! Jag hade ingen knark och sprit på mig i alla fall ;)

Cattis. Oslo Lufthavn Gardemoen.

Nu är vi framme i alla fall. Ett fint vitt trähus med snickarglädje och tre våningar. Vi blev lite förvånade när vi kom in i huset, då det bodde någon annan i vår lägenhet. Jag ringde Adecco och informerade om detta :) De hade ingen aning om att det bodde en här nu. efter ett tag ringde de tillbaka och sa att hon var ledig nu och hade lämnat alla saker och ostädad lägenhet. Jaja. Inatt blir det soffan för mig. I kväll har jag och Cattis tagit en prommenad till Universitets sjukehuset där vi ska jobba. Vi kikade in på avdelningarna där vi ska jobba några dagar. När vi kom hem lagade jag en exklusiv middag med fiskpinnar, nudlar och Beanaissås! Hehe.

Nu blir det sova sova säng säng säng.

Hej då.

No comments: