Thursday, September 9, 2010

Kristina goes to Norway

På onsdag kl 6:35 går tåget till Göteborg. Från göteborg går bussen till Oslo. Från Oslo går flyget till Stavanger. Stavanger blir mitt hem dom kommande veckorna :)

Jag har alltid varit en riktig hemmagris. En lantis som knappt vågat åka utomlands. En gång åkte jag till Tunisien i två veckor, efter en vecka hade jag hemlängtan, fast hela familjen var med! Detta blir en prövning, men jag måste växa upp och övervinna den där hemlängtan som kommer komma. Jag ska ju inte stanna där för gått :)
Som tur är kommer jag åka med bästa Cattis vilket känns väldigt tryggt och bra. Vi ska bo ihop och jobba på samma sjukhus, käka mat ur samma kylskåp och umgås på fritiden (om vi nu får någon sådan).
Kompis det går bra nu!

Jag ska försöka blogga oftare och skriva om hur jag har det i Norge.

Idag har jag införskaffat mig en ny resväska. Jag är jättenöjd och skulle gärna vilja packa redan idag! Självklart är den röd, så att jag lätt ska se den och inte slarva bort den :)

Mer uppdatering kommer som sagt längre fram.. Hej så länge!

5 comments:

cattis said...

Kompis, det kommer bli grymt bra det här! Vi två i Stavanger :) Nu kör vi.

Anonymous said...

HEJ! TESTING /MAMA

Sara said...

Vad häftigt Kristina! Riktigt modigt att flytta till ett annat land sådär. DU kommer få ett fint äventyr :) Hoppas man får följa dig lite här, saknar dina kloka inlägg :D

Lycka till med resan! Kram Sara

Anonymous said...

hej kristina jag hörde att det blev fel med erat rum i dag när ni kom ner till norge hur ska ni göra nu då kram Linnea

Anonymous said...

Hej på dej Kristina !
Hoppas allt blir som ni har önskat,
och att allt ordnar sig så ni kan sova ordentligt.God natt o sov så gott. Vilja viftar med svansen och mår gott.
Mamma o Pappa