Thursday, September 23, 2010

Helstekt kyckling och jobb!

Äntligen har jag fått jobb inbokat. Vi har varit lediga i 4 dagar nu. I morgon, fredag ska jag gå introvakt på en ny avdelning. Avdelningen är Kir. kar/thorax, endokrinologi 5E. Gudars! Skönt att det blir introduktion en dag. På lördag ska jag gå dagtur 7-15 på den avdelningen, 5E. Sedan blir det hem och sova några timmar för att sedan jobba nattpass mellan lördag och söndag. Då blir det en ny fastvakt, alltså en patient. Denna patienten skulle komma ifrån Bergen i morgon och har också trakeotomi. Nu kan jag snart detta! Sen ska jag jobba nattpass mellan söndag och måndag också. På måndag blir det SOVA.

Idag skickade jag ett mail till konsulenten om att han fick fixa resa hem till mig den 4:e oktober. Det är bara 11 dagar kvar dit. Hem hem hem, älskade hem..

Nu ska jag och Cattis äta helstekt kyckling som vi hittade i frysen här när vi kom. Den tillhör hon som bodde här innan och blev sjuk. Vår konsulent sa att vi skulle slänga allt som fanns i kylskåpet och frysen eller äta upp det. Ja tack! En helstekt kyckling här i affärerna kostar långt över 100 kr :) Vilket kap!

Vilja, jag har inte övergett dig. Jag älskar dig.

4 comments:

cattis said...

Kycklingen som du flådde var god! Fattar inte att du kunde hitta den här mellan alla trähus.

Imorgon jobbar vi, sen är det inte många dagar till hem, hem, hem..

:)

Anonymous said...

Hejsan Kristina !
Vilja tror säkert att du övergett henne. För tänk på att 1 dag är sju hunddagar 2o dagar=140 hunddagar. Ha,ha,ha.
Hon är jättefin nu för jag har borstat henne. Till helgen får hon åka till kusten och springa på bergen hon som du.
Lycka till på jobbet, och ha det så bra. Hälsa Cattis.
Många kramar från mamma, pappa, och hundarna.

Anonymous said...

Är ni säkra på att det inte var kycklingen som hon, tjejen blev sjuk av. Nää, ja skämta bara. ;)
Hälsningar från Anki

kickan34 said...

hej vilken härlig fin bild! :) Och fint namn btw :)