Wednesday, July 15, 2009

Sommarsysslor.


Jag försöker ta vara på varje ledig stund jag har. Inte bara lata mig när jag kommer hem utan verkligen göra de saker jag drömmer om. I måndags skrev jag en lista på roliga saker jag skulle göra på min lediga tid. Jag har hunnit med: Blåbärsplock, Falkängenutflyckt, Loppisbesök, Gjort Tranbärssaft och Jordgubbssaft, Läst ut min bok, gjort Cupcakes m.m. Mamma och pappa är på semester och det gör inget om det ligger några hundhår på golvet. När man jobbar 100 % hela sommaren då andra har semester får man ta vara på sin lediga tid och njuta av sommaren. Det är viktigt! Viktigare än att städa hundhår!
Tårta till far.
Lite lavendelsocker har jag gjort i ording, ska baka lavendeldrömmar när jag får lust.
Humla gillar också Lavendel, liksom jag.

Jag ska plocka mera Blåa bär en annan dag. Dom här plockade jag och Linnea härrom dagen.

Cupcake med blåbär och smultron blev det. Kanske detta smultron hamnar i min mage snart.

AJÖKEN AJÖ.

2 comments:

Sara said...

Åh vad glad jag blir för dina kommentarer! Jag tycker också att detta är den bästa designen hittills. Gullunge!

Du, så här gör vi. Du talar om en bra dag då du kan komma hit, SEN bjuder jag in fler :p Eller bestäm en dag med emma och tala om för mig hur det blir :p Sista veckan i juli vore typiskt bra tycker jag. Typ helgen där? Jag är ju ledig och kan när som.

Har ni bestämt hur länge ni är i Stockholm kring tjejmilen? Då måste vi också ses om vi får i hop det. Jag hoppas att ni är kvar den 1/9.

Det låter som du har en bra sommar, det gör mig glad =)
Kram

CattiCnattiCnott! said...

FINA BILDER! Synd att du inte också har en veckas semester, men du har ju v.34 :) Jag håller verkligen tummarna för fint väder!! Ta vara på dina lediga dagar nu vännen, sköt om dig! KRAM