Sunday, April 26, 2009

Kattfnatt.

Mmm vad det luktar gott ute när det regnar.

Idag har jag gjort ett staket runt trädgårdslandet.
Jag tycker om Signe, men jag tycker inte om när jag varje dag måste skotta igen hål i rabatten. Hon tror att sockerärtslandet är en kattlåda. Jaja. Sockerärtorna kommer i alla fall upp, så dom har nog fått bra med gödsel. Nu kan hon inte kissa där mer.

Signe är ganska slug. När jag satte dit stacketet runt landet såg jag henne sitta uppe på backen en bit bort. Hon tittade på mig med en blick så man nästan såg vad hon tänkte. Efter ett tag kom hon ner och då trodde jag att hon skulle komma till mig. Men hon gick förbi och vidare bakom växthuset där jag satt potatis idag. Tror ni inte fnattknattkatten börjar krafsa i jorden framför ögonen på mig?

Då var hon billig. Nu är hon dyr igen, när hon ligger här och spinner.



5 comments:

Emma M said...

Hehe! Gosiga katt.. Angående billigt och dyrt kände hon säkert precis samma sak för dig!

Sara said...

Jag tycker Signe är en söt liten gullegoskatt!

Jättefin bild! Kramis

cattis said...

Haha, katter är bra goa ibland ;)

Emma M said...

men pompe är kryptochid.. dom måste rota rätt på den ena testikeln inne i buken, det är därför det är dyrare.

cattis said...

Hur det går med pluggandet.. jag säger detsamma som du. Det är så mkt, hur ska man komma ihåg allt? :S ne usch. Har du hört ngt från praktiken?
Kramis, ses imorgon. Ska vi ha med något till dig?