Tuesday, April 14, 2009

Födelsedagsbarn.

Syster Linnea fyller idag 25!
H u r r a !
Vi har ätit smörgåstårta och haft kalas.

Annars. Idag i skolan har vi haft föreläsning om dokumentation, vilken är en STOR del av sjuksköterskans arbete. På eftermiddagen gick vi igenom syrgas, sond och sug på 1 timme och 45 minuter. Hade behövt en heldag för att snappa upp allt dom rabbla upp på den korta tiden. Fick igår reda på att jag ska vara på medicinavdelningen på Mariestads sjukhus på min praktik. Då ska jag öva på riktiga människor, stackars människor.
Praktiska saker jag måste träna på:
- Tillreda och starta infusioner.
- Ta venprov
- Ge injektioner
- Ge syrgas
- Sätta sond
- Sug
- Sätta PVK (perifer venkateter)
- Kateter
..o en hel del mer :D

Alla är vi barn i början.

Hunnebostrand 4 april

I morgon ska jag och Cattis stickas! Då ska vi öva venprov.

K U L !

3 comments:

Anonymous said...

Grattis till födelsedagsbarnet! Tänk vad tiden går!

Spännande med praktiken!

ses nåm dag, o ta glass på stan?

Emmapemma

Sara said...

Åh, vad mysigt med kalas. Grattis till Linnea!

Jag tror att du kommer fixa praktiken utan problem. Det man inte kan, det lär man sig på praktiken. Så är det bara.

Underbar bild. Vill dit igen! Puss!

Emma M said...

Fy så hemska ni e som ska sitta o sticka varandra!! jag hatar att bli stucken! Siri är min brors tjejs hund.