Wednesday, January 7, 2009

Prommenad utmed havet

Hej vänner.
Hej då Julia Jul.
Välkommen 2009.
Kom till mig, kom lycka och framgång.


Å vilket fullpackat år. Det har varit fullt upp. 2009, lugna ner dig! Jobbade på Nyår, det vill jag inte göra om. Kändes ensamt att fira in nya året i en lägenhet alldeles ensam. Hade ju sovande jour men man kan ju inte sova över 12-slaget. Fick i alla fall se mycket fyverkerier. Det var svårt att ta kort på dom, men någonbild lyckades jag allt med. Själva nyårskvällen var annars trevlig, vi kollade på revy m.m. Tur att jag kunde ha med lilla voffsingen. Efter jobb bar det av till sommarstugan över helgen och trettondagsafton. Har gått sköna kalla prommenader, ätit mycket mat, skrivit socialpsykologitenta som jag varit ganska stressad över för att den skulle lämnas i på fredag. Men tack och lov behöver den inte lämnas in förrän nästa fredag! Halleluuulia!! Nu har jag ju rena semestern eftersom jag nästan är klar :D

Blev inte så mycket fotat som jag hade plannerat men här kommer några bilder från en frusen vinterdag bredvid havet.


I vår lilla vik låg isen glittrande skön.
Den här bojen får mig att tänka på socialpsykologi.
Frostig brygga.
Jag och Linus gick en prommenad till ångbåtsbryggan. Sen gick vi hem igen och klättrade upp för trappan till vår lilla utsiktsplats. När vi var där kom vi på att det vore mysigt med saft och kaka. Då klättrade vi ner för berget och hämtade det. Sen klättrade vi upp igen. Linus är en hejare på att klättra i berg även om han bara är en lillplutt.
B e t w e e n y o u a n d m e .

Vilja tycker om Linus och pussar gärna på honom.

Linus och Vilja viskar hemlisar till varandra. Undrar vad dom viskar?

2 comments:

Anonymous said...

Du där, din lilla fotograf! Duktig du är :) Kram Cattis

Anonymous said...

Fina bilder :) Vart är det ni har eran sommarstuga? Kramar Johanna