Sunday, January 23, 2011

Hästkraft.


Söndag 23 januari. Jag äter chokladmuffins hemma i köket med family members. Vi går en promenad genom Styrud och förbi hästhagen. Åter hem och in med laxen i ugnen. Hör ljudet av barnskratt i bakgrunden vilket är något av det bästa jag vet. Jag lagar en smakrik och nyttig lunch. Broccoli är kanske den godaste grönsaken just nu. Kör sedan Fokus in till staden. Kaffar på Portalen med med två herrar som börjar på bokstaven W i efternamn. Vidare till sjukhuset. Sörjer patienten som lämnat mig. Skrattar senare med härliga arbetskollegor om äppelkinder med mera. Jag kommer hem och möter mamma. Tittar i loggen på Face och känner mig lycklig.
~
Jag viste att den där chokladmuffinsen skulle göra min dag.

3 comments:

Anonymous said...

Ja, jag undrar hur din dag hade blivit om du inte åt den :) Förmodligen riktigt lång och trist./A-S

Sara said...

Chokladmuffins blir kanske nästa bakprojekt här. Igår fick jag ihop muffins med kokos och blåbär. Gottit!

Haha, ja, större ska den bli, även om det är svårt att tänka sig. Skulle vilja ha en sådär fin klotrund mage som alla smala människor, men det är inte min lott här i livet. Det ligger ju en bebis där inne i alla fall ;)
Kram!

cattis said...

Nu ska jag nog baka chokladmuffins :)
Gick din patient bort? :(