Saturday, September 25, 2010

Färdigjobbad :)

Upp och ner. I går kväll när jag la mig så ville jag åka hem helst på måndag. Idag känns det mycket bättre igen. Jag hade nog lite jobbångest kanske. Rädd för det okända.

Idag har jag jobbat. Jag har aldrig varit med om en så lugn dag på en arbetsplats, det går ju inte jämföra med arbetstempot på kirurgen, KSS på långa vääägar.

Jag var i röd/grön grupp. I början av dagen hade jag ansvar för 1 patient som opererat bort blindtarmen. Han gick hem kl 11 och mådde lika bra som jag. Sen var det 4 patienter kvar, varav två skrevs ut efter "legevisiten". Allt slutade med att det var 2 patienter kvar på 3 personal. 2 sykepleier och 1 helpepleier.
Personalen på avdelnignen var jättetrevliga. Jag letade jobb runt mig hela tiden, blir alldeles tokig inomords när det inte finns något att göra :)

Nu ska jag äta, jag är hungrig som en varg.

2 comments:

Anonymous said...

Hoppas att vargen är mätt nu. Vi sitter på Vassbackens camping. Vi har hela campingen för oss själva. Det finns inga som är lika tokiga som vi och åker och sätter sig på en tom camping. I morgon ska vi gå utmed kanalen, bara vädret vill vara med oss.
Hälsningar från husbilscamparna

Kristina said...

Hej H & B!

Om jag hade en husbil hade jag också åkt till en tom camping. Låter väldigt mysigt tycker jag. Hoppas ni får en fin promenad utmed kanalen!

Det finns inga dåliga väder, bara dåliga kläder.

Kram från Kristina