Sunday, January 31, 2010

Josefin

Det var en gång en flicka som hette Josefin,
Josefin fin fin, Jose Jose Jose fin.
Den enda skatt hon ägde, det var en symaskin,
symaskin skin skin, syma ma ma ma ma ma skin.


Som ni kanske förstår har jag sytt lite i helgen. Ett förkläde blev det :)
Min helg har varit jättebra. Jag har ätit god mat, lekt med barn och försökt lära Linus åka skridskor. Han blir nog duktig en vacker dag :) Jag och Malin har varit på loppisar. Jag har köpt fina små och stora glasburkar och ett fint glaskakfat med kupa. Nöjd är jag! Sen har jag ju åkt skidor fram och tillbaka över viken. Kändes konstigt att åka skidor över viken som man vanligtvis brukar åka båt, paddla och bada i. Hehe :)
I går bakade jag tekakor och mamma gjorde apelsinsoppa, det var den godaste kvällsmaten jag ätit på länge!

Nu är denna helgen slut och ute är det kallt och snöar förfullt! Vilken vinter :)

2 comments:

cattis said...

Snyggt! Det låter som en toppen helg du haft! :) Jag vill också på loppis.

Sara said...

Det låter som en otroligt härlig helg Kristina! Du är så pysslig och duktig. Och vilken fin header du gjort, den känns verkligen som Kristina för mig :)

Mår du bra annars? Går det bra i skolan? Du har väl inte så långt kvar nu? KRAMKRAMKRAM!