Friday, May 22, 2009

Hej.

Huvudvärk!

Och hej va det går. Har redan haft 3 veckors praktik! Det är roligt och lärorikt. Känner för det mesta att jag läser till rätt yrke men vissa stunder undrar jag vad jag har gett mig in på? Idag t ex har det varit en kaosdag. Igår var en toppendag :) Det gäller att vara stresstålig, fokuserad och noga, liksom i många andra yrken.

Det är egentligen först nu jag riktigt fattat vad jag läser till kan man säga. Efter två år. Haha.

Här hemma byter jag roll till djursjukvårdare. Silver är nyopererad och nu har jag mätt med måttband runt hans ben och tagit temp. Hans ben börjar svullna så i morn ska jag ringa Skara om det inte ger sig. Han klagar högt, ligger och piper och piper...

Stackars Silver. Stackars krake.

Annat roligt som har hänt är att jag klara skriftliga tentan i Omvårdnad vid sviktande hälsa 1. Så nu kan jag kryssa i ännu en kurs.

[X] Omvårdnad vid sviktande hälsa 1

Lungt på fotofronten, sånt hinner inte jag med!
Kanske jag kan fånga nått på bild i helgen.
En fjäril kanske?

1 comment:

Johanna said...

Stackars lilla hund. Tycker verkligen synd om honom!
Vi är allt bra grymma vi, alla tre eller fyra med Johanna som också klarade tentan :)
Som sagt, dagarna varierar. Idag har jag haft en körig dag.
Kommer du till KSS på onsdag för seminarium? För isf kan vi ju luncha :) Ha en bra helg vännen!