Wednesday, April 1, 2009

1 april. Håll i dig.

Mina kärl är pyttesmå. Det blev ingen blodgivare av mig. Ett försök på varje arm.
Om ett halvår ska dom göra ett nytt försök och se om det går bättre då, nålen är nämligen ganska tjock :) Men kärlen växer förstår ni, så hon tvivlade inte på mina chanser i framtiden.
Jag gjorde i alla fall ett försök.
Cattis fick ge 450 ml. Och vi hade en trevlig utflykt! :)

Så fruktansvärt härligt väder idag. Hur lockande är det att sitta inne och plugga matte då? Nej det får bli nu i eftermiddag/kväll. Jag har idag istället städat växthuset, vart och köpt 4 säckar jord och planterat, plocksallad, ruckolasallad, rädisor, spenat och röd sallad.

Ute på Bohus-Malmön hittade jag detta hjärtat i helgen.
Häftigt när naturen fixar sånna former.
28/3 2009

5 comments:

Johanna said...

Vad duktig du har varit idag då :) Jag har faktiskt läst lite i böckerna till kursen!
Då kan ju vi göra sällskap till Blodcentralen till hösten, för då får ju jag också gå dit och lämna blod :)

cattis said...

En vacker dag kommer du också bli blodgivare. Vem vet, det kanske finns ett kärlvidgade lkm inför blodgivning.
Vad duktig du är som fixar och trixar med växter i växthuset. Låter så mysigt :)
Jag gjorde typ 3 tal i matten igår, istället var jag nere på stan med en vän och åt glass på torget i solskenet :) Mycket härligare!

Emma M said...

Vad skojigt att kunna plantera så mycket!! Själv har jag bara ett litet minaväxthus på köksbänken där jag har sått paprika, tomat och solrosor.

Marika said...

Japps Lilla Bellis är den nya damen i flocken! Visst är hon söt?
Må så gott vännen!!!

Isabelle said...

Stackars oss som inte kunde lämna något blod fast vi så gärna vill :) Men nästa gång går det nog bättre för oss båda. Ha en härlig weekend! Kramar