Thursday, January 29, 2009

It´s a bloody dag.

5 mars. Då blir det blodkontroll på blodcentralen. Kan det bli en blodgivare av mig tro?

Haft en utmärkt dag. Först sovmorgon, sen rullade jag in till stan för att plocka upp Cattis och Johanna. Vidare till blodcentralen, Japan foto, mat och plugg hos Cattis. Sen labb i intensivvård. Jag har lärt mig att assistera vid intubation, epidural och spinalblockad. Förflyttning under operation och aspiration med hjälp av Rubens blåsa. Nyttodag. Vill jag bli anestesisjuksköterska eller narkossjuksköterska? Känns ganska avlägset faktiskt.

Förresten. Jag köpte idag ett stativ och en fjärrutlösare till kameran. Så nu kan jag också vara med på bild. Frågan är om jag vill det.

Ikväll blev det syjunta :) Började sticka på min framdel till tröjan. Kanske den blir klar till sommaren om jag skyndar mig. Baksidan är ju klar.

Jag i oskärpan.

No comments: